14 September 2009

Jom Kita 'Baraan'

22.09.2009 (Selasa) merupakan Hari Raya Ke 3 telah ditetapkan menjadi hari Massupi berbaraan ke rumah saudara-saudara tua. Kepada yang berhajat untuk turut serta diminta berkumpul di rumah peninggalan Arwah Hj. Salim/Hjh Noriah di Kampung Sri Cheeding pada pukul 10.00 pagi. Rumah-rumah yang akan kita ziarahi di Kampung Sri Cheeding adalah :
1) Haji Jamjuri (Paman Jam)/Hajjah Latifah
2) Hajjah Rafeah (Cik Tiah) balu kepada Arwah Haji Khailani
3) Hajjah Zaiton, balu Arwah Datuk Suboh
4) Haji Jaafar/Hajjah Esah
Selepas menziarah 4 rumah utama di Kampung Sri Cheeding, kumpulan baraan akan bergerak dan mengunjungi Hajjah Aliah/Haji Basri di Taman Seri, Banting sebelum berkunjung ke Labuan Dagang untuk mengunjungi Balu Arwah Datuk Abul yang kini tinggal bersama anak perempuannya Cik Siti.
Dengan berbesar hatinya rombongan telah menetapkan rumah terakhir yang akan dikunjungi sempena baraan adalah kediaman pasangan Zakaria dan Faridah di Saujana Puchong.
Kepada ahli yang berhajat untuk turut serta diharap akan dapat berkumpul dan bersedia sedari awal dalam menjayakan program baraan Massupi kita nanti. Kami sangat mengalu-alukan semua ahli untuk turut serta berbaraan di hari raya disamping kita dapat mengiratkan lagi hubungan silatulrahim..... Insaallah.

No comments:

Post a Comment