29 August 2010

Majlis iftar....

Anak-anak Janjori sedang berbincang berkenaan sumbangan yg akan diberikan untuk majlis walimatul urus Nazren.
Norman dengan Kek ulang tahun yang ke 19

Orang veteren Massupi ketika mesyuarat berlangsung....

Ahli Massupi yang sedang khusyuk mendengar perbincangan dari satu topik ke satu topik

Massupies sedang menikmati juadah iftar...

Seperti yang dirancang, majlis berbuka Massupi berjalan dengan baik dan lancar. Kehadiran dari semua ahli adalah amat menggalakkan dan membanggakan. Rumah pasangan Haji Basri dan Hajjah Aliah penuh dengan semua ahli, sanak saudara, anak buah dan anak cucu Massupi yang hadir. Hidangan yang disediakan dengan juadah yang dibawa oleh ahli cukup banyak dan begitu membuatkan keinginan untuk menikmati semua hidangan yang terhidang. Dikesempatan ini, tuan rumah, mengambil kesempatan menyambut ulang tahun cucudanya, Norman Ibrahim yang ke 19.

Selesai solat magrib acara mesyuarat dimulakan dengan perbincangan sambutan Hari Raya dan Hari Keluarga Massupi pada 18.09.2010 (Sabtu) dan diikuti dengan perbincangan majlis walimatul urus Nazrin pada 31.10.2010 di Pahang dan Majlis di Banting pada 5hb & 6hb November 2010. Segala yang perlu dibincangkan dan dibentangkan jelas dan dapat disampaikan dengan baik walaupun seperti biasa ahli Massupi ini memangnya kecoh-kecoh belaka namun, mereka inilah yang memberikan keceriaan dan kemeriahan ketika kami bermesyuarat. Teguran dan pujian seperti biasanya akan kami dengari ketika bermesyuarat..... namun hakikatnya Massupi adalah persatuan keluarga yang serba kekurangan dan menerima baik setiap teguran bagi mempertingkatkan kemajuan persatuan dan semua ahli.

Selain itu berita tentang keuzuran Hajah Ropeah menjadi topik perbualan Massupi pada malam itu dan ianya menarik perhatian semua ahli. Rancangan untuk menziarah beliau yang kini berada di Melaka menjadi agenda pada Hari Raya yang bakal menjelang, InsaAllah..... panggilan khas dibuat kepada Roslina, anakda beliau yang menjaga beliau kini. Perkembangan positif Hajjah Ropeah melegakan kesemua ahli Massupi dan ahli mendoakan semuga beliau sentiasa berada didalam sejahtera dengan lindungan Allah yang Maha Esa.... InsaAllah.....


l

No comments:

Post a Comment