04 August 2009

Kenduri Arwah di rumah Haji Sujai (Pengurusi Massupi)

Amboi beria2 Cik Wok & Bibik Mah memotong.....

Amin goreng ayam, Cik Odah pulak tumis sambal mentaram....

Nasi Ambeng..........

8.08.2009 (Sabtu) - kenduri arwah dirumah Haji Sujai (Pengurusi Keluarga Massupi) bertempat di Batu Belah, Kelang. Semua ahli Massupi adalah dijemput hadir. Kepada yang hadir minggu lepas di rumah Haji Kasim (Bendahari Keluarga Massupi) tentunya telah maklum, tetapi bagi yang tidak hadir harap anda maklum dan luangkan masa untuk hadir pada malam itu nanti. Kenduri akan diadakan selepas solat isyak, tetapi kepada ahli semua sekiranya boleh datanglah seawal mungkin untuk sama-sama membantu Cik Odah dalam menyediakan hidangan. Hidangan 'Nasi Ambeng' akan disediakan khas..... serunding, terung masak garamasam, sayur tumisan dengan tempe, ikan kering bulu ayam dan ayam golek!!memang sedap.......mmmmmmm......sure jilat jari punya lah. Bagi yang menggemari nasi ambeng jangan ketinggalan ya, kita makan nasi ambeng dalam dulang nanti.

2 comments:

  1. Nampak gayanya kali ini aku n keluarga tak dapat sampai makan nasi ambeng dalam dulang. Sebab kami ada jemputan malam tu n Hani ada kelas malam, tapi yang pasti aku n keluarga akan tolong masak dan buatkan ambeng tu nanti untuk kenduri malam tu ya.... so rasalah air tangan kami nanti... sure best!!

    ReplyDelete
  2. ambeng memang best. Kat mana-manapun memang best. Malam tu I dua kali roound makan nasi ambeng youuu...ehm sedap sampai demam I hari Ahad tu.

    ReplyDelete